Referenties

Arjan Dam - Directeur Martin Luther Kingschool - Teamtraining

Na twee jaar op rij als directie en ib een training te hebben gevolgd was het nu de tijd om bij het hele team van de MLKing een DISC-assessment af te nemen en coachingsgesprekken te voeren. Als directie en ib hebben wij gezien en ervaren hoe waardevol de begeleiding van Andrea is om de samenwerking te optimaliseren en elkaar beter te begrijpen. Dat gunnen wij het hele team van onze school. Er zou meer geïnvesteerd moeten worden in coaching om het onderlinge begrip en vertrouwen te vergroten. Vaak kiezen scholen hier pas voor als er problemen zijn ontstaan. Wij geloven dat het beter is om het team te coachen om problemen te voorkomen. Het is heerlijk verfrissend als iemand van buiten de organisatie (maar met veel kennis van het onderwijs) ons een spiegel kan voorhouden en helpt om onze talenten optimaal in te zetten. Andrea, bedankt voor de fijne begeleiding. 

Dir. Ella Prins, Julianaschool in Bilthoven - Betreft: Teambuilderstraining, Training DISC & de leerkracht, DISC Directietrainingen

Zeer geslaagd. Ik raad deze trainingen aan voor alle basisscholen in Nederland!

Lori Murphy - Directeur ’t Startblok - Betreft: Directietraining

Andrea is een bevlogen, leergierige en enthousiaste vrouw die door haar juiste afstemming een team in beweging kan zetten! Enkele weken geleden hebben wij met alle directeuren van stichting Voilà de DISC profielanalyse gedaan. Andrea combineerde tijdens een inspirerende studiedag wetenschappelijke literatuur met de dagelijkse praktijd mbv afwisselende werkvormen, waardoor deze scholingsdag echt van toegevoegde waarde voor ons allen is geweest. De analyse aan de hand van het DISC persoonlijkheidsprofiel was herkenbaar voor de deelnemers en gaf duidelijke adviezen en handreikingen.

De Disc is inspirerend en zeker een aanrader voor alle school/directie teams omdat het je als team dichter bij elkaar brengt en meer inzichten geeft in de beweegredenen van de verschillende personen binnen jouw organisatie.

Veel succes en nogmaals dank!

Tessa - Leerkrachtcoaching De Heerd, Leusden (groep 4)

Ik ben startende, full-time leerkracht basisonderwijs en wil naast mijn drukke baan veel uit het leven halen. Ook mijn relatie en sociale contacten spelen hierin een rol. Ik merkte dat ik de lat erg hoog voor mijzelf legde en de controle over mijn gevoel, passie en angst om op welk gebied dan ook maar te falen mij teveel werd. Zo kwam ik bij Schoolgeluk. Door deze coachinggesprekken en opdrachten ben ik mij bewuster geworden van mijzelf als persoon, op het werkgebied maar ook in relaties tot anderen. Ik heb hierbij tools aangeleerd om in stressvolle periodes ook bewuster te zijn van wat ik doe en hoe ik overkom. Door positieve affirmaties ging ik ook steeds meer positiever tegen het leven aankijken. Voor mij waren het zinvolle sessies. Bedankt Andrea!

Robin - Leerkrachtcoaching & klassenbegeleiding De Heerd, Leusden

Andrea is sinds januari mijn coach op school. Zij helpt mij als startende leerkracht om meer zelfvertrouwen te krijgen, op een meer positieve manier naar mezelf te kijken en op een positieve manier duidelijke grenzen te stellen tegenover de groep. Ik vind het erg fijn hoe Andrea dit doet. Ze luistert goed naar wat ik vertel, en geeft vervolgens heel veel voorbeelden en handvaten hoe ik kan omgaan met de situaties waar ik tegenaan loop. Andrea denkt mee en laat mij zelf keuzes maken. Ik moet het zelf gaan doen. De coaching is daardoor erg zelfgestuurd. Als ik behoefte heb aan een klassenbezoek, komt ze observeren in de klas. Als ik behoefte heb aan een gesprek, hebben we een gesprek. Als ik behoefte heb aan lesvoorbeelden, krijg ik hier materiaal voor aangereikt. Ik ben een goede, enthousiaste en stevige leerkracht, die een moeilijke start heeft doorgemaakt door gemis van begeleiding bij een pittige groep. Zonder de coaching van Andrea, weet ik niet of ik het schooljaar had afgemaakt op de basisschool waar ik nu een onbepaald contract heb aangeboden gekregen.

Maaike van Rossum, De Rietakker, verdiepingscoaching leerkrachten.

Alles perfect willen doen, hersenen die aangaan als ik wakker wordt en maar blijven denken/piekeren. Geen rust mogen nemen, altijd druk, alles willen regelen.. Ik kwam erachter dat ik dit niet lang meer vol zou houden.
De verdiepende coachingsessies met Andrea hebben mij geholpen om antwoord te krijgen op vragen waarvan ik dacht dat er geen antwoord mogelijk was. Door de oefeningen en opstellingen die Andrea met mij gedaan heeft ben ik mezelf onwijs tegengekomen, maar heb ik degene die ik wil zijn weer gevonden. Er zijn patronen in mijn systeem geslopen die ik nu herken en ik weet nu hoe ik dit kan draaien. Ik heb geleerd mezelf te waarderen en kan nu uit de grond van mijn hart zeggen dat ik trots ben op mezelf!


Wouter Eijckman, Julianaschool, professionele en persoonlijke en leiderschaps-coaching

Bij Andrea heb ik de Disc-training/coaching voor schoolleiders gedaan. Andrea is een betrouwbare, goede coach die je inzicht geeft in je handelen en je aan de hand van je eigen disc-stijl laat zien hoe je die kunt inzetten voor jezelf, maar ook in de communicatie met anderen. Ze laat je zelf actief zijn en met oplossingen komen. Ze denkt met je mee en houdt je waar nodig een spiegel voor.
Dit is prettig en je kunt er direct mee aan de slag! Andrea is daarnaast een prettig persoon die oprecht in je is geïnteresseerd!
Ik heb haar ook met verschillende klassen en leerkrachten zien werken en ik zie gewoon dat ook deze klassen en leerkrachten er baat bij hebben. De leerlingen hebben meer zelfvertrouwen en als groep zie je ze ook groeien en als eenheid opereren! Leerkrachten zie je ook groeien. Iedereen mag er bij haar zijn!
Andrea houdt ook van uitdagingen, zowel binnen het onderwijs als daarbuiten. Ik ben dan ook heel blij dat ze me ook begeleidt bij mijn (top)sport op mentaal gebied! Ik gun iedereen zo'n coach!

Erik-Jan B - Leerkracht en ICT coördinator Julianaschool Bilthoven - Betreft: Leerkrachtcoaching

Fijn dat je niet in de beoordelende sfeer werkt. Je gaf goede tips. Ik heb er zin in om te ervaren wat voor effect het komende jaar heeft. Je hebt me beter laten realiseren hoe een hoge D in elkaar zit. Het eindgesprek was ook goed en prettig. Bedankt voor je coaching!

Kirstin Siteur-Reiling - Locatiedirecteur - Registerdirecteur onderwijs (RDO) - Betreft: Directietraining

Dank voor het assessmentrapport en je deskundige begeleiding van afgelopen dinsdag. Een geslaagde dag! Knap hoe je een ontspannen en veilige sfeer wist neer te zetten. Ik heb nieuwe inzichten opgedaan, waarmee ik zeker aan de slag wil gaan.

Eric Ippel - Directeur Groen van Prinstererschool, De Bilt - Betreft: Teambuilderstraining

Omdat we er van overtuigd zijn dat een team krachtiger wordt als je elkaar door en door kent hebben we het afgelopen cursusjaar een Disc teamtraining door Andrea laten verzorgen. Ons team bestaat uit zeer verschillende mensen die, logischer wijs, beschikken over heel verschillende karakter eigenschappen. We staan echter wel samen voor een gezamenlijke opdracht: het onderwijs verzorgen voor een flink aantal kinderen.

Aan het eind van de cursusdag, die voorbij vloog, hadden we elkaar (nog) beter in beeld dan we voorheen al hadden. In de dagelijkse praktijk resulteert dit in een (onbewust) groeiend rekening houden met onderlinge verschillen. Daarnaast, en dat is zeker niet onbelangrijk, kan ik als schoolleider bij het maken van de groepsformatie rekening houden welke collega’s als duo een goede combi zijn. Is er nu ineens een heel ander team? Nee hoor; het besef allen verschillend te zijn is echter wel gegroeid. Ook dat dit nu eenmaal consequenties bij de omgang met elkaar en op de werkvloer heeft. We zijn er dus sterker van geworden. Een aanrader!

Gonnie - Leerkrachtcoaching, De Holm, Leusden (groep 3)

Andrea is een toegankelijk persoon om mee in gesprek te gaan. Haar kracht zit in de goede vragen stellen en ze kan je enorm gerust stellen. Samen met haar kom je tot een gezamenlijk beeld en/of de juiste aanpak in de groep en/of met verschillende kinderen. Lekker praktisch is ze ingesteld. Soms met kleine veranderingen kunnen het verschil al maken. Andrea is net dat zetje wat je soms nodig hebt om over de drempel te gaan Je merkt dat Andrea zelf moeder en daarnaast ook leerkracht is. Andrea weet goed wat er speelt in de praktijk en hoe het werkt om tegen je eigen beperkingen/inzichten aan te lopen. 

Ik heb samen met Andrea een leerzame tijd doorgemaakt. Nogmaals, Andrea bedankt!

Suzan Beving, Leerkracht groep 5, Van Dijckschool, Bilthoven

Andrea heeft ons geholpen met onze jongensgroep. Ze heeft verschillende opdrachten gedeeld die ik als leerkracht kan inzetten in de klas. Andrea denkt mee met de leerkracht en zorgt ook voor een heldere communicatie naar ouders. Ze heeft bijvoorbeeld elke nieuwsbrief een update gegeven wat we gaan doen met de groep. Door de opdrachten/spelletjes is het gelukt om de dynamische jongensgroep te vormen tot een hechte groep. Ik heb de samenwerking als erg prettig ervaren. We zijn blij met het resultaat!

Tamara Huigen, IB-er, Van Dijckschool, Bilthoven

Wij hebben de hulp van Andrea in geroepen voor het groepsproces in een groep met veel jongens. De werkwijze van Andrea heeft ervoor gezorgd dat deze groep weer een groep is. Andrea bekijkt wat goed is voor de groep en wat de leerkracht nodig heeft. Ze denkt mee en stelt bij waar nodig. Wij hebben de samenwerking als zeer prettig ervaren en zijn blij met het resultaat.

Y. van Heck, IBer en leerkracht op De Holm in Leusden

Een klassentraject met de Ringaanpak samen met Andrea mogen doen in mijn groep 6. Tof om te zien hoe Andrea voor de groep staat en de kinderen meeneemt in een mooi proces van bewustwording. Zowel kinderen als collega’s zijn enthousiast over Andrea; de manier waarop en de manier hoe sluiten goed aan bij onze school en bij de kinderen. ‘Juf, we hebben nu de hele ochtend niet gerekend en geen taal en spelling gedaan, maar dit is wel echt veel belangrijker’. Mooiste compliment dat je kan krijgen. Jammer dat het traject voorbij is, maar Andrea blijft op de achtergrond betrokken. Nu is het aan ons, de kinderen en aan mij als leerkracht, om deze stijgende lijn naar een fijn leef- en leerklimaat door te zetten.

Jolien Brouwer: Directiecoaching

Ik ken Andrea nu zo'n 2 jaar en naast de training op school met mijn team, heb ik ook persoonlijke coaching van haar gehad.
Zeer verrijkend! Met veel geduld en kennis van zaken heeft Andrea mij doen groeien. Zowel in mijn werk als in mijn dagelijkse leven.
Andrea stemt af, daagt uit, benoemt en geeft vertrouwen; een fijne coach die ik iedereen gun!

Suzan B, van Dijckschool, Bilthoven, leerkrachtcoaching.

Ik heb Andrea als Coach gehad het afgelopen half jaar. Ze heeft door verschillende technieken te gebruiken, mij laten nadenken over vroeger, wat speelt er nu maar ook wat zou ik graag willen in de toekomst. 
Andrea heeft laten zien wat er dan met mij gebeurd en wat ik kan doen om mijn denken, om te denken in iets anders. 
Het coaching traject voelde voor mij erg vertrouwd en ik kon alles vertellen tegen Andrea. Mede daardoor heeft het gezorgd dat ik het coaching traject met een goed gevoel heb kunnen afsluiten. 
Ook na het coaching traject kun je bij Andrea nog terecht. Dat voelt erg prettig. 
Erg fijne ervaring ermee gehad. Dank voor het luisterend oor en de goede tips die mij geholpen hebben.